Kui vajad võõrsil abi

Kui satute Iirimaal viibides hädaolukorda, võtke palun ühendust telefonil + 353 1 4788888 või tulge saatkonda aadressil: 3rd Floor, Block E, Iveagh Court, Harcourt Road, Dublin 2, D02 YT22

Kui olete sattunud hädaolukorda töövälisel ajal või puhkepäevadel, võtke ühendust väisministeeriumi valveametnikuga telefonil +372 53 01 9999.

Reisidokumendi kaotus

Kui reisidokument on kaotsi läinud  kuriteo tulemusena, soovitame  kohalikus politseis (Garda) küsida vastavasisuline tõend.

Kui Iirimaal reisil olles kaotate või Teilt varastatakse pass või ID-kaart, väljastab konsul tagasipöördumistunnistuse või -loa.

Tagasipöördumistunnistuse või -loa taotlemiseks tuleb isiklikult saatkonda tulla.

Tagasipöördumistunnistus või -luba on mõeldud tagasi pöördumiseks Eestisse – sellega ei saa jätkata pooleliolevat reisi või elada asukohariigis.

ID- kaardi kaotamisel helistage koheselt Politsei- ja Piirivalveameti  ID-abiliini numbril 1777 (välismaalt helistades +372 6773377) ja paluge oma ID-kaardi sertifikaadid peatada. Selleks küsib abiliin teie isikuandmeid: ees- ja perekonnanime, sünniaastat või isikukoodi, sünnikohta või ID-kaardi numbrit. Peatatud sertifikaatidega ei saa anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.

Tagasipöördumistunnistuse/tagasipöördumisloa taotlemisel on vaja:

  • 2 dokumendifotot mõõtmetega 40×50 mm.
  • täita tagasipöördumistunnistuse taotlusankeet:
    – tagasipöördumistunnistus – PDF , DOC  (Eesti kodanikele)
    – tagasipöördumise luba – PDF , DOC  (välismaalase passi omanikele)
  • maksta riigilõiv 20 eurot

Raha kaotus

  • Raha kaotamisel peaksite esmalt abi saamiseks pöörduma lähedaste või sõprade poole.
  • Eesti saatkond ei saa rahakaotuse puhul koheselt Teid rahaga aidata, kuid konsul aitab Teil vajadusel ühendust võtta  lähedastega ning nõustab raha ülekannete tegemisel.
  • Raha kaotuse korral on võimalik lähedastel raha saatmiseks kasutada rahvusvahelist kiirrahakaardi saatmise teenust, mida pakuvad näiteks MoneyGram , Western Union ja Transferwise.
  • Välisesindus saab anda rahalist abi tagatise olemasolul – väljamakse saab konsul teha juhul, kui vastav summa on lähedaste poolt kantud välisministeeriumi pangaarvele (SWEDBANK: EE122200221006104336, SWIFT/BIC:HABAEE2X, viitenumber 700025262).
  • Saatkond ei saa Teile osta uusi lennuki-, laeva-, rongi- või bussipileteid.

Kinnipidamine asukohariigi ametivõimude poolt

Välisriigis kinnipidamise korral tuleb meeles pidada, et kinnipeetul on õigused – talle peab olema tagatud võimalus võtta ühendust saatkonnaga Dublinis ja  õigusabi ehk advokaaditeenus ning vajadusel tõlge kinnipeetu jaoks arusaadavasse keelde.

Mida saab konsul teha isiku kinnipidamisel?

Konsul saab jälgida, et Eesti kodanike kohtlemine kinnipidamisel ning kinnipidamiskohas vastaks rahvusvahelisele tavale. Juhul, kui ilmnevad tõsised kõrvalekaldumised, saab konsul juhtida sellele vastavate ametkondade tähelepanu. Kinnipeetu palvel külastab konsul teda kinnipidamiskohas.

Mida konsul ei saa teha isiku kinnipidamisel?

Levinud on väärarusaam, et Eesti riik peab tasuma kinnipeetu õigusabi, tõlgi või teiste teenuste eest. Asukohamaa poolt määratakse riiklik kaitsja ja kui see kinnipeetut ei rahulda, saab ta palgata endale oma kulul sobivama kaitsja. Väär on arusaam, et konsul ise võiks olla kinnipidamisel või kohtus isiku kaitsjaks või et tema võimuses on kinnipeetu koheselt vabastada. Samuti ei saa konsul nõuda kinnipeetule paremaid tingimusi, kui on ülejäänutel.

Surmajuhtum

Välismaal toimunud surmajuhtumi puhul soovitame ühendust võtta rahvusvahelist matuseteenust pakkuva ettevõttega.  Juhul kui on sõlmitud reisikindlustus, tuleks kindlasti ühendust võtta kindlustusettevõttega.

Mida konsul saab teha?

  • Nõustada lähedasi põrmu transpordi küsimustes Eestisse.
  • Vahendada vajadusel suhtlemist matusebürooga.
  • Suhelda vajadusel asukohamaa ametiasutustega.